Shuttle-system - automatisk lagringsløsning

Beskrivelse

Shuttle-system - automatisk lagringsløsning

Et Shuttle-system er en automatisert lagringsløsning for håndtering av gods på paller. Systemet består av pallreoler kombinert med en såkalt shuttle/transportvogn som beveger pallene rundt i reolene - fra inn- til utlasting.

 

Shuttle-systemet er et effektivt lagersystem som minimerer antall truck- og pallehåndteringer. Dette sparer deg for både tid og penger. Systemet tilbyr også andre fordeler som:

  • Effektiv kompaktlagring av produkter med høy omsetning
  • Optimalisering av plassering for oppbevaring, håndtering og plukk
  • God tilgjengelighet til pallene
  • Lav risiko for lageransatte
  • Lavt nivå av skade på truck og reoler
  • Ingen behov for spesielle trucker

Pallene plasseres på en batteridrevet shuttle/ transportvogn, som da frakter pallen til et forhåndsbestemt sted i reolen. All transport av paller i shuttle-systemet er utført av transportvognen som fjernstyres av operatøren.

Shuttle-systemet fungerer med begge lagringsprinsippene, FIFO (first in, first uot) eller LIFO (last in-first-out). Dette betyr at systemet er meget effektiv sammenlignet med håndteringsmetoder som gjennomløp, pushback og dypstabling. Shuttle-systemet er spesielt egnet for frys- og kjølelagring i næringsmiddelindustrien eller til produksjon og distribusjon.


Raskt budsjettoverslag for pallesystemer »  

Fordeler

Shuttle-system - automatisk lagringsløsning

Med et shuttle-system sparer du både tid og plass på lageret. Og i logistikkverden hvor ting går fort,  er det dermed også et stort potensiale for å spare penger.

SPAR TID + SPAR PLASS = SPAR PENGER

Det er mange fordeler ved å installere et shuttle-system:

  • Økt lagringskapasitet
  • Optimalisering av arbeidsprosesser: innlagring, håndtering og plukk
  • Driften får et tempoboost
  • God stabilitet (minimalt med vedlikehold på AutoSat ® Shuttle og nesten ingen på reolene)
  • Færre antall operatører kreves
  • Færre antall trucker kreves
  • Ingen krav til kjøp av spesielle trucker
  • Reduserte driftskostnader

At dere vil spare tid er åpenbart, ettersom det ikke er nødvendig for trucken å kjøre inn i reolgangene og hente paller. Tiden det tar å plassere pallene perfekt for plukk eller plassering, håndteres automatisk av shuttle-systemet, og  setter dermed opp farten i prosessene betraktelig.

Det å spare plass er viktig. Alle reol-kanaler kan utnyttes fullt ut, noe som gir ekstra lagringsplass. Lagring i et shuttle-system gir høy tetthet som gir en svært effektiv lagring.

Spesifikasjoner

Shuttle-system - automatisk lagringsløsning

Transportvognen, som drives av et Lithium Ion batteri, tillater kompaklagring av gods lastet på paller i et lagringssystem lignende dybdestabling. Shuttelen er plassert i en kanal der henting, frakting og omorganisering av paller skjer med stor presisjon.

Shuttle/transportvognen er CE-merket, produsert og montert i Italia.

Vi kan levere shuttle-systemet i forskjellige modeller tilpasset ulike pallekonfigurasjoner.

Vognen kan konfigureres for:

  • Ordinært miljø (0 til 45 ° C)
  • Frysemiljø (-1 til -30 ° C)

SHUTTLE MODELLER:

ModelL

Max. Last

(kg)

Palledybde

(mm)

Pallebredde

(mm)

SAT.0812.ST.LTH

1500

800

1200

SAT.1210.ST.LTH

1500

1200

1000

SAT.1012.ST.LTH

1500

1000

1200

SAT.1111.ST.LTH

1500

1100

1100

SAT.1112.ST.LTH

1500

1100

1200

SAT.1165.ST.LTH

1500

1165

1165

SAT.1212.ST.LTH

1500

1200

1200

 

AUTOSAT FAKTA:

Hastighet med last (m/min)

30-33

Hastighet uten last (m/min)

63-66

Driftstid (timer)

10-12-16

 

BATTERI:

Type

Lithium – Ion MNC

Spenning (V)

24

Kapasitet (Ah)

53

Vekt (kg)

~13

Oppladerstasjon kapasitet (Vac/Hz)

EU 240/50

Oppladningstid 80% (timer)

3

Oppladningstid 100% (timer)

5.5

Batteriets levetid (korrekt bruk)

min. 900 oppladninger

Antall batterier i satellittvognen

1

 

FJERNBETJENING:

Type

RF

Display

O-Led

Beskyttelse

IP65

Drives av

Lithium Batteri

Opplader batteri

500 mAh – 4.8 V

Max. forbruk under transmission (mA)

55

Max. forbruk under mottagelse (mA)

50

Stand-by etter pause (min)

3

Batteriets levetid ved (20°C) kontinuerlig bruk (timer)

fortsatt 10 timer
stand-by 1300 timer